0495 / 31 69 61

   info@work4it.be

VEEL GESTELDE VRAGEN

MATERIAAL

Moet ik over materiaal beschikken thuis om te trainen als ik personal training volg bij jullie?
Neen, we bespreken samen wat je al hebt of wilt aankopen. Je krijgt van ons een fitball bij een pakket zilver of goud. De training wordt aangepast naargelang welk materiaal jij hebt.

Wat neem ik mee naar een groepsles of training?
Voorzie je van comfortabele sportkleding en een sportschoenen. Vergeet zeker geen flesje water en eventueel een handdoek.
Draag schoenen die niet buiten worden gedragen. Mocht je het fijn vinden kan je ook op blote voeten trainen. Bij ons kun je ook buiten trainen. Dus bij goed weer vergeet je korte broek en shirt niet. Bij koud en bewolkt weer doe je er verstandig aan enkele laagjes te dragen. En bij regen, zorg ervoor dat je regenbestendige kleding draagt om afkoeling te voorkomen. Bij trainingen in onze tuin is er een afdak voorzien.

Kan ik mij omkleden in de studio of in de turnzaal?
Er zijn geen kleedkamers voorzien, dus je kan best thuis je sportkleding aandoen. In de turnzaal kan je je omkleden in de groepskleedkamer of in het toilet.

Kan ik parkeren bij de studio of turnzaal?
Er is rond het gebouw voldoende gratis parkeergelegenheid.

Kan ik douchen na het sporten?
Er zijn helaas geen douches voorzien.

Is er toiletgelegenheid?
Ja, er is een toilet aanwezig.

WAAR

Hoeveel plaats moet ik hebben om thuis te trainen?
Ongeveer 4 m² is meer als voldoende. Dus zet wat stoelen en tafels aan de kant en je kan er meteen aan beginnen!

Kan ik ook buiten trainen bij jullie?
Ja, we beschikken over een grote tuin met afdak voor trainingen buiten.

Wat is de trainingslocatie?
De trainingslocatie kan in overleg worden bepaald. Dit kan op je werk, thuis of in een park zijn. Standaard worden de trainingen in Tielen gegeven. Bij trainingen thuis of op verplaatsing wordt er een verplaatsingsvergoeding aangerekend.

WIE?

Hoe weet ik of ik Personal Training kan volgen wanneer ik onder behandeling ben van een arts of kinesist of een medische complicatie heb?
Wanneer je onder behandeling bent van een arts of kinesist of een medische complicatie hebt is het goed om in overleg met hen te bepalen of je Personal Training kunt volgen en waar je rekening mee moet houden. Houd rekening met dit advies. Je kunt ook altijd vragen of je arts of kinesist contact opneemt met Work 4 it. Personal Training kan vaak dienen als aanvulling op een behandeling en er wordt bij de training rekening gehouden met eventuele beperkingen. We raden je wel aan te kiezen voor een pakket met voldoende begeleiding zodat u de oefeningen zeker juist uitvoert.
Moet ik een goede conditie hebben om mee te doen aan de functionele circuittraining?
Nee, onze circuittraining is ideaal voor zowel de beginnende als voor de gevorderde sporter. De training zal aangepast worden aan jouw niveau. Door intervaltraining toe te voegen in onze les zal je verbaasd zijn hoe snel je je conditie kan opbouwen! Luister vooral goed naar je eigen lichaam en samen zorgen wij dat je het maximale uit elke training haalt.
Bovendien trainen we liever iemand zonder goede vorm, maar met tonnen motivatie en wilskracht, dan iemand in goede vorm zonder wil of motivatie. De eerste zal verbeteren, groeien en doelen realiseren die hij niet voor mogelijk achtte.

Mag ik aan personal Training of functionele circuittraining doen indien ik rugproblemen heb?
Zeer zeker! Wij passen de activiteiten aan uw behoeften aan!

Mijn conditie is top: kan ik dan nog verbeteren?
Absoluut, wereldwijd wordt personal training gebruikt door topatleten uit verschillende sporten die hun prestaties willen verbeteren. Kom eens langs en kijk of de workouts je uitdagen.
Is er een leeftijd om aan personal Training of functionele circuittraining te doen?
De doelstellingen zijn voor elke leeftijd verschillend. Onze trainingen zijn geschikt voor elke leeftijd!

Word ik als vrouw niet té gespierd?
Spierhypertrofie is mogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk, omdat testosteron één van de belangrijkste hormonen is voor de ontwikkeling van grote spieren. En als vrouw heb je daar te weinig van om heel gespierd te worden. Je zal echter wel een strakker lichaam krijgen.
Wil je wél graag gespierder door het leven gaan? Dan kan dit uiteraard. Maar hiervoor heb je enorme discipline nodig op het gebied van voeding.
Ik ben een duursporter: moet ik dan wel aan functionele circuittraining doen?
Natuurlijk! Eén van de grootste fouten die duursporters maken, is dat men te weinig aandacht besteedt aan flexibiliteit, core strength en krachttraining. Dit zijn nochtans de 3 voornaamste aspecten die de prestaties van een duursporter positief beïnvloeden. Work 4 it traint onder andere deze 3 zaken, maar door de intensiteit van de workouts en het trainen in 3 verschillende metabolische zones zal ook je uithouding erop vooruitgaan.

Voor wie is personal training ?
Personal Training is voor iedereen die op een veilige en verantwoorde manier willen trainen of sporten onder persoonlijke begeleiding van een personal trainer. Onze klantenkring is heel divers. We begeleiden mensen van jong tot oud, ieder met hun eigen specifieke doelen. Onder onze klanten bevinden zich ervaren sporters tot mensen met overgewicht, van studenten tot gepensioneerden, van parttimers tot managers en ondernemers, van jong tot oud, van beginnende sporter tot ervaren atleet. Je hoeft geen grote sportieve ambities te hebben, dus het volstaat dat je gezonder, slanker, fitter,… wil worden!

Kan ik personal training combineren met andere sporten?
Ja, Dit kan zeker! We passen jouw schema aan aan jouw voorkeur. personal training kan er ook op gericht zijn om te verbeteren in je andere sport.
Ik heb een medisch verleden (blessure, beperking, medicijngebruik, etc), is dat een probleem om personal training te volgen?
We maken het trainingsprogramma voor u op maat en in overleg. Tijdens het kennismakingsgesprek bespreken we een aantal zaken zoals blessures, medicatie en eerdere sportactiviteiten.

Met wat voor doelen ben ik gebaat bij personal training?
Alle doelen die fysieke veranderingen vragen (afvallen, spiermassa, sterker worden, shape, houding) of preventief trainen om blessures te voorkomen. Maar ook kan het ontspanning bieden, je hoeft alleen maar te doen wat jouw trainer zegt en verder nergens anders aan te denken. Mensen met een drukke baan, die veel last van stress ervaren of burn-out verschijnselen vertonen hebben baat bij personal training.

Ik heb het erg druk en ik ben veel op reis, heeft personal training voor mij wel zin?
Jazeker! Juist wanneer u het druk heeft of veel reist is een flexibele personal trainer een uitkomst. Niets hoeft veel tijd te kosten als je het slim indeelt en goed vooruit plant. Uw trainer maakt voor u een “hotel schema” wat u tijdens uw reis kunt doen. Onthoud goed dat de tijd die je erin stopt, zich terugbetaalt in resultaat!

Ik ben al vaak lid geweest van een fitness en het is gewoon niets voor mij! Waarom bij Work 4 it dan wel?
Personal training bij Work 4 it is effectief, plezierig en dynamisch! Daarnaast trainen wij functioneel en brengen wij veel afwisseling aan in de trainingen. Work 4 it is klein en heeft daarom een persoonlijke aanpak. Bij ons ben je geen nummer! Bovendien kan je bij ons terecht voor het totaalpakket van coaching, personal training en dieetadvies.

MET HOEVEEL?

Geven jullie ook training aan groepen vrienden of collega’s?
Ook die mogelijkheid bestaat er bij ons. Dit valt meestal onder categorie Small group training. Voor meer informatie is het handig om even contact met ons te zoeken via mail of telefoon. Klik hier om contact op te nemen.

Mogen we voor verschillende personen tegelijk een beroep doen op een personal Trainer?
Dat kan, maar in dat geval spreken we niet meer van ‘Personal training’. In dit geval hebt u recht op professionele begeleiding met de bedoeling op veilige en leuke wijze te bewegen! De basis van conditietraining is immers de lichamelijke conditie en die is verschillend voor elk van ons. Dat is de reden waarom het niet mogelijk is om met een groep, zelfs met twee, een nauwkeurig doel te verwezenlijken. Het is wel mogelijk om met meerdere personen te bewegen, alleen maar om in vorm te blijven. Dit valt onder small group training.

HOE VAAK?

Hoe vaak moet ik minimaal trainen per week om resultaten te behalen?
Dat is helemaal afhankelijk van de doelstelling. Je kunt al vooruitgang boeken bij één training per week. Tijdens het intakegesprek bekijk ik wat voor jouw de beste frequentie is.
Maar meestal moet je om resultaat te behalen minimaal 2 x per week trainen. Dit kan middels personal training, maar je kunt ook 1 Personal Training volgen en daarnaast zelf 1 x per week sporten. Je kunt altijd de intensiteit en de frequentie opvoeren, Work 4 it kan je hierbij advies geven. Naast sporten is het goed voor je om per dag minimaal 30 minuten te bewegen. Pak eens wat vaker de fiets, neem de trap in plaats van de lift, probeer de tijd te nemen voor een wandeling, er zijn manieren genoeg om te zorgen voor meer beweging en resultaat. Niets hoeft veel tijd te kosten als je het slim indeelt en goed vooruit plant. Onthoud goed dat de tijd die je erin stopt, zich terugbetaalt in resultaat

RESULTAAT

Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie?
Elke training zetten we een stap vooruit. Het eerste resultaat dat je zult gaan merken is dat je jezelf fitter en energieker gaat voelen.
Fysiek zichtbare resultaten zijn gemiddeld na 4-6 weken te meten. Dit hangt samen met vele factoren, zoals voeding, inzet, rust en ervaring.

Is het resultaat gewaarborgd?
Ook hier is alles afhankelijk van jouw doel. Op het vlak van welzijn en spierversterking verzekeren we dat je het beoogde resultaat zal bereiken. Wens je te vermageren, dan moeten we jou erop wijzen dat we jou geen 24 uur per dag volgen om te controleren dat je het actieplan, dat we samen hebben opgesteld, strikt in acht neemt. Vergeet niet dat wij personal trainer maar geen tovenaar zijn: we kunnen niet voor wonderen zorgen. We reiken jou de middelen aan om jouw doel te bereiken. Indien je ze gebruikt, dan zal je slagen in jouw doel!

Gaat afvallen sneller met een personal trainer?
Afvallen gaat sneller met een personal coach die je begeleidt. Hij kan je de juiste tips geven en je dat extra duwtje in de rug geven, als het een dagje minder gaat. De personal trainers van Work 4 it zijn perfect opgeleid om je de beste sportbegeleiding te geven.

Helpt functionele circuittraining mij om af te vallen?
Jazeker, maar helaas niet van slechts één training. Neem je aan meerdere trainingen deel en combineer je dit met een gezond voedingspatroon, dan zal je snel resultaten zien. Tijdens onze trainingen werken we vooral met ons eigen lichaamsgewicht en gaat er veel aandacht naar de grote spiergroepen, die de verbranding in je lichaam bevordert.

Is het mogelijk om op een specifieke plaats gewicht te verliezen (heupen, buik etc.) ?
Helaas is het antwoord hierop nee. Hoewel ‘het internet’ je zal vertellen dat met manier X of Y specifiek vet op de buik of heupen te verliezen is, is wetenschappelijk al vele malen aangetoond dat dit niet mogelijk is.
Het lichaam bepaalt helaas zelf waar het vet af zal gaan breken, en dit is onder andere afhankelijk van geslacht, aanleg en vet historie. Het principe van first-in-first-out (het ‘nieuwste’ vet gaat als eerste weer weg) is op de gemiddelde mens dan ook van toepassing.

WANNEER?

Moet ik steeds op dezelfde dag en tijd trainen?
Wij werken op afspraak, dit houdt in dat je trainingen samen met jouw trainer inplant op tijden die voor jou het beste uitkomen (afhankelijk van de beschikbaarheid van jouw trainer). Het is natuurlijk ook mogelijk om te kiezen voor vaste dagen en tijden. Houd wel rekening met het volgende: In jouw contract staat hoeveel trainingen per periode jij afneemt, het is dus wel de bedoeling dat je dit aantal trainingen per periode inplant.
Op welke tijden kan ik trainen (personal training en small group training)?
Van maandag tot en met vrijdag van 07.00 tot 10.00 uur en dinsdag en woensdag van 20 tot 21 uur. Let op: Op sommige tijden kan het drukker zijn waardoor je misschien niet op de exact gewenste tijd kunt trainen, bespreek dit vooraf met je trainer.
Werk ik iedere keer met dezelfde trainer?
In principe heeft dit wel onze voorkeur omdat jouw personal trainer dan echt een band met je op kan bouwen en alle details van jouw situatie en trainingsschema kent.

WAT?

Waarom zou je bij ons trainen?
Work 4 it is klein en heeft daarom een persoonlijke aanpak. Bij ons ben je geen nummer! Bovendien kan je bij ons terecht voor het totaalpakket van coaching, personal training en dieetadvies.
Wat je doelen ook zijn: met Work 4 it zal je ze zeker bereiken. Of het nu gaat om vetverlies, afvallen, sportspecifieke prestaties verbeteren, … door het totaalpakket van Work 4 it is alles mogelijk.
Voor snelle en duurzame resultaten is het belangrijk dat voeding en de oefeningen tijdens de training optimaal op elkaar afgestemd zijn. Trainingen en voeding zijn bij Work 4 it dusdanig op elkaar afgestemd dat jij je doelen zo snel mogelijk en op een gezonde manier behaald. Onze trainers en diëtisten zijn hierin specialisten. Bovendien zijn zij jouw stok achter de deur en coachen jou op momenten dat je dit nodig hebt.

Waarom kiezen voor een personal trainer?
Een personal trainer begeleidt je in het behalen van je doelen. Dit doen we door samen met jou realistische doelen te stellen. We maken samen een inschatting van wat er nodig is om dat doel te bereiken. Vervolgens gaan we hier samen hieraan werken.
Je kunt voor vele doeleinden een personal trainer inschakelen:
hulp met afvallen zodat je er top uitziet op je bruiloft,
back in shape na je bevalling,
sterker worden en spiermassa opbouwen,
bikini/zwembroek-proof op het strand lopen.
beter worden in je sport
Iedereen heeft té weinig tijd, en wil zo snel mogelijk zijn of haar doelen bereiken. Trainen met een personal trainer is intensiever en dus efficiënter, en tegelijk zijn je trainingen ook veiliger, gevarieerder, leuker,…
Het grootste voordeel is dat de personal trainer jou kan motiveren om net even een stapje verder te gaan. Toch gaan sporten als je een keer geen zin hebt of je net even een stapje verder laten gaan. En dit uiteraard allemaal onderbouwd met uitgebreide kennis op het gebied van oefeningen en technieken.

Hoe is een workout opgebouwd?
Een workout duurt meestal 55 minuten en bestaat gewoonlijk uit een korte warming up, een centraal deel gericht op spieropbouw of gewichtsverlies, en een korte cooling down. De eerste 5 minuten evalueren we de voorbije periode en maken we een nieuwe afspraak.
Wat is het verschil met een standaard workout welke ik ook online of in mijn fitness kan vinden?
Je zegt het zelf al, deze is standaard en niet gericht op jouw specifieke doelen en/of lichamelijke beperkingen en/of niveau als gevolg van overgewicht, blessures etc. Met dit soort schema’s loop je altijd een verhoogd risico op blessures.

Wat is functional training?
Met functional training wordt niets meer bedoeld dan met de juiste tools, intensiteit en keuze oefeningen het gewenste doel te behalen. Wij bij Work 4 it maken de keuze om dit te doen met zo min mogelijk apparaten. De reden daarvoor is simpel: Het is niet per se beter dan andere vormen van sporten, maar het is makkelijker toe te passen waar je maar wilt, ook buiten of thuis bijvoorbeeld. In de studio maak je wel gebruik van materialen als elastieken, ballen en losse gewichten. Dit om het doel nog sneller en efficiënter te behalen en om meer fun tijdens de training te beleven.

Wat voor soort oefeningen kan ik verwachten?
Dit is lastig te beantwoorden omdat dit specifiek op jou wordt afgestemd.

Hoe weet ik wat voor training bij mij past?
Ik help je graag! Het lijkt misschien ingewikkeld, maar in een intakegesprek kan ik je snel helpen en inschatten wat voor je goed geschikt is. Uiteraard is zo’n intakegesprek vrijblijvend. Je kunt een afspraak maken via mijn contactgegevens of je kunt mij bellen om snel een gesprek aan te gaan.

PRIJS

Is personal training dan niet duur?
Een personal trainer wordt per uur betaald. Daarom is 3 keer per week trainen met een personal trainer, gedurende enkele maanden, inderdaad niet zo goedkoop. Je kan eerst personal training kiezen om eerst enkele sessies 1 op 1 te trainen om daarna goed voorbereid door te vloeien naar de functionele circuittraining. Dit zorgt ervoor dat het financieel voor de meeste mensen een haalbare kaart blijft, zonder dat ze moeten inboeten in resultaat.
We gaan altijd op zoek naar een goed evenwicht tussen je budget en een zo goed mogelijke begeleiding, zodat je makkelijk je doelen kan realiseren.
De kosten zijn hoger dan bij een fitnessabonnement, maar hoeveel mensen betalen jarenlang zonder dat ze resultaat zien. Met Personal Training leer ik je dingen waar je de rest van je leven profijt van hebt. Het is dus een investering in de rest van je leven. De kosten voor Personal Training zijn afhankelijk van je doel(en) en licht ik graag toe in een vrijblijvend gesprek.
Om de kosten te drukken zou je natuurlijk ook kunnen besluiten om samen met anderen een small group training te doen. Of dit geschikt is om jouw doel te bereiken kunnen we altijd bespreken.

Kan ik een gratis proefles functionele circuittraining volgen?
Ja, dit is mogelijk! klik hier om je in te schrijven.

Mag je vrienden meenemen naar de functionele circuittraining?
Ja hoor, een gratis proefles is altijd mogelijk.

Kan ik mijn geld terugvragen wanneer ik niet train?
Omdat wij tijd hebben vrijgehouden om jou te trainen en het moeilijk is om op korte tijd iemand anders in te plannen hebben wij de volgende voorwaarden:
Indien een afspraak niet binnen de 48 uur wordt geannuleerd (via mail, bericht, sms of telefoon) zullen we een annulatiekost aanrekenen (m.u.v. ziektebriefje).
Indien afspraak geannuleerd tussen de 24 en 48 uur voor de afspraak: 50 % van de normale prijs. Indien niet geannuleerd of minder dan 24 uur op voorhand: 100% van de normale prijs. Als je niet kan komen bij small group training heb je verschillende mogelijkheden:
iemand anders laten meedoen in jouw plaats
in onderling overleg afspreken om éénmalig 1 les te verplaatsen naar het einde van de reeks (min 24 u op voorhand)
de les alsnog betalen